Wycieczka do Delftu

Pomysł na artykuł podsunęła mi przemiła Pani Urszula, której bardzo dziękuję 😊 Uświadomiłam sobie, że tyle Wam tutaj napisałam już o moich wycieczkach poza Hagą, ale kompletnie zapomniałam o uroczym Delfcie!

Delft znajduje się między Hagą i Rotterdamem. Z Hagi bardzo łatwo dostać się do tego miasta na rowerze – mnie podróż zajmowała około 30 minut (a któregoś dnia, kiedy się bardzo spieszyłam na spotkanie, to prawie 20!). Mieszkam jednak na obrzeżach Hagi właśnie w kierunku Delftu, więc zdecydowanie łatwiej mi się tam dostać. W ten weekend pogoda w okolicach Hagi była fantastyczna i miejmy nadzieję, że utrzyma się jeszcze długo. Jeśli tak, to zdecydowanie skuś się na wycieczkę do Delftu!

Przyznam się, że mój chłopak mieszkał w zeszłym roku akademickim właśnie w Delfcie i dlatego jeździłam do tego miasta bardzo często. Nie tylko pobyt w tym mieście, ale już sama trasa rowerowa między Hagą i Delftem sprawiała mi ogromną radość. Moja ulubiona ciągnie się wzdłuż szerokiego kanału i prowadzi przez zielony teren (wersja dla leniwych – tą samą trasą jeździ tramwaj nr 1 między Hagą i Delftem!). Widoki są naprawdę przepiękne! Ten obszar jest bardzo pro-rodzinny – znajduje się tam mnóstwo domków rodzinnych oraz miejsc wypoczynkowych. Zauważyłam, że wiele osób tam chętnie uprawia sport, bo za każdym razem widziałam biegaczy i rowerzystów, a na kanale wioślarzy.

delftweg

Źródło: Google Maps

Dobrze, przejdźmy już do sedna tego artykułu, czyli miasta! Jakie były moje stereotypy, zanim tam przyjechałam poraz pierwszy? Po pierwsze, miasto studenckie. Po drugie, wszędzie są pewnie sami faceci, bo w Delfcie znajduje się politechnika (TU Delft). Po trzecie, słynne fajanse z Delftu (lub prościej delfty). Stereotypy się sprawdzają. Nazywam Delft mniejszą wersją Lejdy, właśnie ze względu na ten akcent studencki, ale też na architekturę, bo jest bardzo podobna. Delft jednak wydaje się o wiele bardziej przytulny. Co więcej, dowiedziałam się, że Delft jest jednym z najstarszych miast Niderlandów.

A co warto zobaczyć w tym mieście? Co prawda Delft jest mały, ale nie oznacza to, że nie oferuje wielu ciekawych atrakcji! Najwięcej z nich znajduje się w centrum Delftu na Grote Markt – na przykład ratusz, stare kamienice, Nieuwe Kerk (w którym jest pochowana dynastia Orańska-Nassau z 15-16. wieku) czy Oude Kerk (gdzie jest pochowany m.in. słynny malarz Johannes Vermeer). Poza centrum można wybrać się również do muzeum delftów i porcelany.

W Delfcie znajduje się również mnóstwo przytulnych kawiarni i restauracje, w których można miło spędzić czas ze znajomymi. Kiedy jest dobra pogoda, lubię sobie usiąść na Grote Markt, oglądać piękne budynki i popijać smaczną kawę.

Poniżej załączam kilka moich ulubionych zdjęć z Delftu. Naprawdę polecam wycieczkę!

Michaela

20170417_132309

Boczna część ratusza z widokiem na Nieuwe Kerk, fot. Michaela

P1000446

W środku Nieuwe Kerk, dynastia Orańska-Nossau, fot. Michaela

20170422_202504

Delft, fot. Michaela

Skomentuj

